Profesjonalne pozycjonowanie sklepów jest najprostszym sposobem na podbicie dotychczasowych pozycji w wyszukiwarce Google, co oczywiście przekłada się na większą liczbę potencjalnych klientów. Pamiętać należy jednak o tym, że na początkujących pozycjonerów czeka kilka pułapek, dlatego też osoby, które nie znają się za bardzo na branży SEO powinny zlecić pozycjonowanie swojego sklepu odpowiednim specjalistom. W ten sposób będzie można uniknąć nie tylko filtrów, ale również banów przez które nasz sklep internetowy może bardzo ucierpieć.
Błąd 1 – brak odpowiedniego zabezpieczenia sklepu internetowego
Podczas optymalizacji sklepu internetowego zadbać trzeba przede wszystkim o to, aby był on odpowiednio zabezpieczony. Niestety jeżeli nasz sklep online stwarzać będzie zagrożenie (np. będzie zawierał wirusy) to Google, może całkowicie usunąć go z wyników wyszukiwania. Warto postawić przede wszystkim na certyfikat bezpieczeństwa SSL, dzięki któremu wszystkie połączenia z naszym sklepem będą odpowiednio zaszyfrowane. W przypadku sklepów internetowych warto zadbać o to, aby dane naszych klientów (numer konta bankowego, hasła, dane osobowe itp.) były odpowiednio zabezpieczone. Wyciek danych może nie tylko spowodować duże straty finansowe, ale również straty wizerunkowe. Warto wspomnieć również i o tym, że wyszukiwarka Google informuje swoich użytkowników, że dany sklep nie jest zabezpieczony, dlatego też tym bardziej warto zadbać o odpowiedni poziom bezpieczeństwa.
Błąd 2 – duplikowane treści
Drugim najczęstszym błędem popełnianym przy optymalizacji sklepu internetowego pod kątem SEO jest właśnie duplikowanie treści. Duplicate content może nie tylko obniżyć pozycje, ale również przyczynić się do otrzymania filtra. Pamiętać należy o tym, aby nie kopiować tekstów z konkurencyjnych stron. Uważać należy również na duplikowanie treści wewnątrz własnego sklepu internetowego. Podczas optymalizacji sklepu warto zwrócić uwagę między innymi na sortowanie i filtrowanie treści oraz na paginację sekcji komentarzy. Dość częstym błędem jest korzystanie z kilku wersji sklepu (np. www i bez www albo http i https). W wielu sytuacjach, aby pozbyć się problemu wystarczy skorzystać z linków kanoniczych. Dobrym pomysłem jest również zatrudnienie doświadczonego copywritera, który przygotuje unikane treści do naszego sklepu online.
Błąd 3 – brak optymalizacji meta tagów
Na samym końcu warto wspomnieć o tym, że wiele sklepów internetowych nie ma prawidłowo zoptymalizowanych meta tagów. Dobrze zoptymalizowane <title> i <description> dla poszczególnych podstron jest w dzisiejszych czasach must have. W niektórych sklepach internetowych meta tagi mogą być generowane automatycznie według ustawionego skryptu. Warto jednak skorzystać z pomocy specjalnej wtyczki SEO i uzupełnić je ręcznie, dzięki czemu wszystkie meta tagi idealnie dopasowane będą do poszczególnych podstron i kategorii. Bardzo ważne jest także to, aby meta tagów nie upychać jedynie samymi słowami kluczowymi.
Dowiedz się, jak prawidłowo pozycjonować: https://digitalhill.pl/uslugi/pozycjonowanie-i-seo/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/