Co to jest marketing performance i jak stosować go w ecommerce?

Marketing efektywnościowy sprawdza się w każdej branży, jednak w przypadku ecommerce jest niemal warunkiem potrzebnym do sukcesu sklepu internetowego. Dowiedz się, na czym polega performance marketing, jakie są jego zalety i w jaki sposób stosować tego rodzaju działania w branży ecommerce!

Co to jest performance marketing?

Performance marketing (marketing efektywnościowy) nazywany jest w taki sposób, ponieważ wydatki na tę formę reklamy są uzależnione jedynie od osiąganych przez nią efektów. W branży e-commerce kluczowe znaczenie ma zwiększenie liczby klientów korzystających z danego sklepu, a w przypadku korzystania z performance marketingu właściciel witryny nie płaci za liczbę odsłon reklamy, czy za jej zasięg, tylko za określone akcje wykonane przez klienta. Do tych akcji może należeć kliknięcie w baner, przejście do sklepu, zapis do newslettera, a nawet samo dokonanie transakcji.

Modele rozliczeń w performance marketingu

Na rynku dostępne są różne modele rozliczeń za kampanie marketingu efektywnościowego, dlatego bardzo ważny jest wybór tego właściwego.

Najpopularniejsze modele to:

– CPC (Cost Per Click) – koszt ponoszony jest za kliknięcie w reklamę

– CPA (Cost Per Action) – koszt ponoszony jest za ściśle określoną akcję, jak na przykład rejestracja w bazie mailingowej

– CPS (Cost Per Sale) – koszt zależy od liczby wygenerowanych sprzedaży

Zobacz również ᐅ  3 błędy popełniane w optymalizacji strony sklepu internetowego

– CPO (Cost Per Order) – koszt ponoszony jest za złożenie zamówienia

– CPL (Cost Per Lead) – cena uzależniona jest od liczby kontaktów pozyskanych dzięki reklamie (dla branży B2B)

Zalety marketingu efektywnościowego

Performance marketing ma liczne zalety, a zalicza się do nich przede wszystkim ogromna oszczędność nakładów finansowych na reklamę. W poszczególnych modelach płaci się jedynie za skuteczność reklamy, dzięki czemu nie ponosi się ryzyka związanego z wprowadzaniem nowych kampanii. Marketing efektywnościowy pozwala również w prosty sposób oszacować koszty pozyskania określonej liczby klientów, a w tym koszt krańcowy pozyskania jednego nowego klienta. Jest to bardzo ważne, ponieważ pozwala zabezpieczyć budżety na reklamę przed „przepaleniem”.

Jak stosować performance marketing w e-commerce?

Marketing performance dla ecommerce to podstawa każdej płatnej kampanii reklamowej. Marketing efektywnościowy wykorzystywany jest w jakiejś formie przez większość sklepów internetowych, jednak należy zorganizować go w taki sposób, aby tworzył spójną całość z pozostałymi działaniami reklamowymi. Dużą popularnością cieszą się zwłaszcza reklamy Google Ads, które zwiększają widoczność witryny w przeglądarce. Podobne działanie mają reklamy produktowe w wynikach wyszukiwania, które prezentują oferty kupna poszczególnych produktów poszukiwanych przez klienta. Na Facebooku działają natomiast tzw. Multi-Product Ads, które pozwalają wyświetlać ofertę kilku produktów w postaci atrakcyjnej wizualnie karuzeli. Performance marketing dla ecommerce najlepiej prowadzić jednocześnie w kilku kanałach.

Zobacz również ᐅ  Jak szybko można spodziewać się efektów optymalizacji SEO?

Więcej o usługach z zakresu marketingu internetowego: https://digitalhill.pl/uslugi/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *