Fulfilment – czym jest?

W obecnych czasach sporo osób nie wie, czym jest fulfilment. Mowa tutaj o usłudze, która polega przede wszystkim na obsłudze zamówień przez zewnętrznego operatora. Warto wiedzieć, dlaczego jest tak chętnie stosowana w dzisiejszym czasie.

Istotne jest to, że fulfilment prowadzą głównie przedsiębiorstwa logistyczne. W praktyce jest tak, że właściciel sklepu internetowego nie musi sam wysyłać produktów ze swego magazynu. Okazuje się, że korzystając z usługi fulfilment, zewnętrzna firma obsłuży tego typu zamówienie. Jednak nie każdy wie, że zależnie od typu umowy, fulfilment może objąć obsługę całego procesu zamówienia bądź jedynie jego części. Wiele osób zastanawia się, na czym polega taka usługa. W przypadku, gdy właściciel witryny internetowej zamawia w hurtowni na przykład trzy palety towaru, którym handluje, to posiadając umowę fulfilment towar tego typu trafi do magazynu firmy logistycznej, co jest sporym ułatwieniem. Jeżeli klient go zamówi, przedsiębiorstwo logistyczne pakuje właściwy towar, a kolejno wysyła go konkretnemu klientowi. Trzeba też wiedzieć o tym, że na podstawie umowy fulfilment przedsiębiorstwo logistyczne może również obsłużyć reklamacje, a ponadto zwroty. Co więcej, w razie potrzeby skontaktuje się również z klientem, co jest bardzo przydatną opcją. W obecnych czasach coraz więcej firm korzysta z opcji fulfilment.

Każdy przedsiębiorca powinien zdawać sobie sprawę z tego, że fulfilment to nie to samo, co popularny obecnie dropshipping. Jest to przede wszystkim usługa zarządzania wysyłką. Warto zaznaczyć, że fulfilment to zarządzanie zapasami, a ponadto pakowanie towarów. Do tego trzeba doliczyć wysyłkę oraz obsługę zwrotów. Nierzadko fulfilment stosowany jest przez największe firmy światowe. Natomiast dropshipping to usługa, która działa w ograniczonym zakresie. Fulfilment jest o wiele lepszym i funkcjonalnym rozwiązaniem w obecnych czasach. Wiele polskich firm korzysta z takiej opcji. Sporo osób zastanawia się, jakie płyną korzyści z zastosowania fulfilment. Okazuje się, że pomaga przede wszystkim właścicielom sklepów internetowych ograniczyć nieco koszty. Dodatkowo właściciel takiego sklepu nie musi wynajmować sporej powierzchni magazynowej, co jest bardzo istotne. Trzeba tylko zapłacić za powierzchnię, która faktycznie jest wykorzystywana. W przypadku, kiedy jest szczyt sezonu, można liczyć na więcej powierzchni. Natomiast w czasie lekkiego zastoju w biznesie, fulfilment sprawia, że można wykorzystywać mniejszą powierzchnię. Dlatego jest to popularne rozwiązanie, które stosowane jest praktycznie na całym świecie. Oprócz tego właściciele firm nie muszą przejmować się zużyciem sprzętu magazynowego, a także innych kosztów, które związane są przede wszystkim z magazynowaniem. Fulfilment to opcja, która w przyszłości będzie jeszcze popularniejsza. Nic w tym dziwnego, ponieważ gwarantuje oszczędność pieniędzy, co jest bardzo istotne dla każdego przedsiębiorcy.

Zobacz również ᐅ  5 najszybciej rozwijających się startupów z Polski

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *