Influencer marketing od A do Z

Forma reklamy na przestrzeni kilkunastu ostatnich lat ewoluowała nie do poznania. Kiedyś liczyło się to, czy dana marka pokazuje się w telewizji. Ludzie wierzyli w przekaz reklamowy i bez mrugnięcia okiem biegli po zachwalany w telewizji proszek czy płatki śniadaniowe. Obecnie konsument jest bardziej świadomy tego, jak działa promocja marek. Wie, że wszystko jest z góry opłacone. Dlatego właśnie coraz więcej osób zaczęło wierzyć bardziej zwykłym ludziom, podobnym do nich – z tymi samymi problemami codziennego życia. Z tego właśnie narodził się Influencer marketing.

Kim jest Influencer?

Świat Youtube i Instagrama – dwóch potężnych platform promocyjnych – wypromował w ostatnich latach nowy zawód, zawód Influencera. Praca takiej osoby polega często na opowiadaniu o swoim życiu codziennym lub o jakiejś swojej wielkiej pasji – zgrabnie wplatając w to promocję danych marek. Oczywiście, na początku Influencer marketing dawał markom znacznie więcej – ludzie wierzyli osobom publicznym i kupowali w ciemno produkty zachwalane przez Influencerów. Obecnie, coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że dana osoba, którą śledzą na Instagramie czy Youtube, jest po prostu opłacana, aby pokazać na swoim profilu daną markę.

Jak działa Influencer marketing?

Zasady działania promocji w sieci są znane większości marketingowców. Jednak influencer marketing różni się od standardowego wykupienia formatu reklamy w prasie czy billboardu sponsorskiego w telewizji. W standardowej promocji wiadomo do kogo się udać – można na przykład skorzystać z usług domu mediowego, który przygotuje dla nas Media Plan. Tymczasem z Influencerami nie do końca wiadomo jak zacząć rozmawiać. Niektóre firmy obawiają się, że zrobią coś źle i skutek będzie odwrotny, niż by chcieli. Znane są przypadki, że dana osoba publiczna niejako obraziła się na jakąś markę, bo na przykład poczuła się urażona propozycją wyrażoną w mailu. Wówczas taki Influencer może na przykład zrobić czarny PR takiej firmie. Dlatego jeśli ktoś chce zaprezentować w Internecie nowość swojej firmy, znacznie lepiej uderzyć z tematem do agencji PR, która zajmuje się Influencer marketingiem. Taka agencja posiada w swojej strukturze osobę dedykowaną do współpracy z osobami publicznymi. Bardzo często jest z nimi nawet na Ty. W imieniu naszej firmy wysłać może ona zestaw startowy z nowością produktową, aby taka osoba sobie ją przetestowała. Jeśli dany Influencer stwierdzi, że produkt jest dobry, może przygotować dla nas ofertę reklamową. Można również napisać maila, że posiada się jakiś produkt, który chcemy wypromować. Wówczas Influencer przygotowuje pomysły, w jakiej formie mógłby to pokazać na swoim profilu. Może to być wpis sponsorowany na blogu, wplecenie i pokazanie produktu w produkcji na Youtube albo zdjęcie z hashtagiem na Instagramie. Oczywiście, większość propozycji jest kompleksowa i obejmuje działania na wszystkich portalach, na których dany Influencer tworzy wokół siebie społeczność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *