W obecnych czasach prawie każdy zna giganta wyszukiwarek Google. Miliony użytkowników na całym świecie codziennie korzystają z wyszukiwarki, aby znaleźć trafne wyniki. Google jest niekwestionowanym liderem rynku, a ponadto oferuje powierzchnię reklamową. Kampanie w sieci reklamowej Google dają możliwość zaprezentowania swojej firmy w Google.
Co to są reklamy Google AdWords?
Jeśli zdefiniowałeś odpowiednie słowa kluczowe, Google automatycznie aktywuje reklamę AdWords, gdy użytkownik wprowadzi te wyszukiwane słowa. Pozycja reklamy jest definiowana na nowo dla każdego wyszukiwanego hasła w rodzaju aukcji i dlatego może się różnić. Ranking reklamy jest obliczany na podstawie budżetu reklamowego i współczynnika jakości ustalonego przez Google.
Konto AdWords
Google automatycznie wyświetla wszystkie wartości na Twoim koncie AdWords – jak często wyświetlała się reklama, jak często została kliknięta, jakie słowo kluczowe wywołało to wyświetlenie, na jakiej średniej pozycji zostało wywołane. Potrzebujesz tylko rozszerzenia do śledzenia prezentowanych danych konwersji.
Zapytania
Użytkownicy wyszukujący w Google mogą to robić z wielu powodów – szukają produktów, usług, informacji, a nawet rozwiązań problemu. Na całym świecie codziennie w Google pojawia się 3,6 miliarda zapytań.
Ogromną zaletą jest zatem możliwość samodzielnego określenia w kampaniach AdWords, których wyszukiwanych haseł należy użyć dla Twoich reklam.
Kampania w sieci reklamowej Google
Słowa kluczowe
Wszystko odbywa za pomocą tak zwanych słów kluczowych. Słowa kluczowe to słowa i kombinacje słów, które służą do znalezienia Twojego produktu lub usługi.
Jednym z Twoich najważniejszych zadań w AdWords będzie określenie odpowiednich dla Ciebie słów kluczowych i obecność w zapytaniach Twojej grupy docelowej. W idealnym przypadku Twoja reklama dokładnie spełnia oczekiwany wynik wyszukiwania i nie jest postrzegana jako irytująca reklama, ale jako pomocna usługa.
Reklamy tekstowe
Na stronie wyników Google możesz reklamować się tylko za pomocą reklam tekstowych – bez filmów, bez obrazów, bez innych formatów.
Ponadto istnieje wiele wytycznych od Google, które definiują, co jest dozwolone w tekście, a co nie. Niemniej jednak musisz zaprojektować swój przekaz w taki sposób, aby użytkownik zainteresował się Twoją ofertą.
Pozycja reklamy
Pozycja reklamy wskazuje, gdzie się pojawiasz w przestrzeni reklamowej AdWords. Pozycjonowanie to wynika z rankingu reklamy, który z kolei jest obliczany na podstawie współczynnika jakości i ceny ofertowej.
Najwyższa pozycja niekoniecznie musi oznaczać największe sukcesy.
Jak często użytkownicy klikają reklamy?
Jeśli Twoja kampania osiągnie 1000 wyświetleń, Twoje reklamy zostały wyświetlone w Google 1000 razy. Innymi słowy: 1000 użytkowników Google szukało słowa kluczowego zapisanego przez Ciebie w określonym czasie i dlatego zobaczyło Twoją reklamę. Możesz powiedzieć, ilu faktycznie udało Ci się przekonać swoją reklamą, po reakcji użytkowników — a mianowicie po tym, jak często Twoja reklama była klikana.