Każda firma prowadząc działania marketingowe pragnie dotrzeć ze swoim komunikatem do jak największej grupy odbiorców. W tym celu firmy wykorzystują różne działania marketingowe. Jednym z nich jest influencer marketing. To skuteczne narzędzie marketingowe pozwalające na osiągnięcie znacznego wzrostu sprzedaży. Czym jest i na na czym polega?
Na czym polega influencer marketing?
Dziś influencer marketing stanowi jedno z najpopularniejszych działań w zakresie marketingu internetowego. Jego istotna polega na wykorzystaniu w celach marketingowych znanych, popularnych użytkowników internetu, którzy posiadają szeroką grupę odbiorców swoich treści. Opinie znanych i popularnych osób mają bowiem ogromny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Badania jasno wskazują, że zareklamowanie bądź po prostu poinformowanie przez influencera o jakimś produkcie wpływ na wzrost jego sprzedaży. Ważny jest tu jednak odpowiedni wybór influencerów.
Zobacz: https://digitalhill.pl/uslugi/influencer-marketing/
Influencerzy – kim są?
Influencerami są osoby prowadzące popularne blogi bądź profile w mediach społecznościowych. Istotne jest jednak to, że muszą być do konta, które cieszą się bardzo dużą oglądalnością. Innymi słowy, influencer musi mieć szerokie grono odbiorców w sieci. Influacerzy cieszą się także dużym zaufaniem wśród swoich czytelników. Co jednak ważne, influencerami nie są osoby znane z mediów, tzw. celebryci. To co bowiem influencerów charakteryzuje to fakt, iż użytkownicy traktują ich na równych sobie. Stąd cieszą się oni naturalnym zaufaniem swoich odbiorców. Dlatego tak ważne jest w influencer marketingu, aby produkt prezentowany był w sposób jak najbardziej naturalny. Przekaz nie może mieć charakteru czysto reklamowego.
Zalety influencer marketingu
Największą zaletą influencer marketingu jest jego skuteczność. Wynika to z faktu, że influencer cieszy się dużym zaufaniem odbiorców. Jej treści traktowane są jako obiektywne i autentyczne. Dodatkowo są to działania o bardzo szerokim zasięgu. Influencerzy prowadzą bowiem swoje profile na wielu portalach społecznościowych. Nie może zatem dziwić, że influencer marketing cieszy się ogromną popularnością wśród przedsiębiorców i marketerów. To możliwość dodarcia do ogromnej liczby odbiorców, do których dana marka nie dotarłaby jedynie poprzez własne kanały społecznościowe i na pewno nie osiągnęłaby takich efektów. Przekaz marki na jej kanałach jest bowiem zawsze traktowany po prostu jak reklama.
Influencer marketing a pozycjonowanie
Warto jeszcze wspomnieć, że influencer marketing ma spory wpływ na pozycjonowanie strony internetowej firmy. Daje bowiem możliwość zbudowania bardzo dużego naturalnego profilu linków przychodzących. Odbiorcy influencerów dzielą się bowiem treściami często umieszczając linki na swoich stronach, blogach czy profilach. Wyższe pozycyjne w wynikach wyszukiwania to oczywiście większy ruch na stronie. Jest to zatem dodatkowa korzyść jaką daje influencer marketing.